Jesienny spadek nastroju. Jak sobie z nim radzić?

Prócz spadku temperatury, odczuwamy również spadek odporności, a przede wszystkim spadek nastroju.

Okres jesienno – zimowy dla wielu osób łączy się z pogorszeniem humoru. Są jednak na to sposoby. Szkoda czasu na chandrę. Jak sobie z nią poradzić? Najlepszą metodą na poprawienie nastroju i utrzymanie go, jest uprawianie sportu. Każda aktywność fizyczna wpływa dobrze nie tylko na zdrowie fizyczne, ale również psychiczne. Poprawia nastrój poprzez wydzielane podczas ruchu endorfiny, czyli hormony szczęścia. To one powodują, że człowiek staje się weselszy, pełen optymizmu i energii do działania. Jest to najlepsze lekarstwo na jesienny spadek nastroju. Można pójść na spacer lub uprawiać popularny chód z kijkami – Nordic Walking. Jeśli ktoś chce połączyć aktywność fizyczną ze spotkaniami towarzyskimi, może przemyśleć zapisanie się na zajęcia do klubu fitness. Jeśli pogoda nie zachęca do wyjścia, warto poszukać w internecie różnych zestawów ćwiczeń i trenować w domu. Systematyczna aktywność fizyczna pozytywnie wpłynie na samopoczucie i pomoże
zachować dobre zdrowie. Zwiększy się odporność na różne wirusy i przeziębienia, które jak wiadomo, jesienią pojawiają się znacznie częściej. Na jesienny spadek nastroju pomogą również spotkania z przyjaciółmi. Wspólne spędzenie czasu z kimś bliskim i lubianym z pewnością poprawi samopoczucie. Warto wspólnie wybrać się na spacer, do kina (najlepiej na dobrą komedię) lub do kawiarni.

Pracując jako opiekunka osób starszych w Niemczech Dobrze jest dbać o samopoczucie – szczególnie, gdy na zewnątrz panuje niesprzyjająca aura. Na pewno każdy znajdzie odpowiedni dla siebie sposób, by utrzymać dobrą energię na stałym, wysokim poziomie.

POWRÓT >>